طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی خوشمزه

شیرینی کشمشی ساده خانگی 

فهرست مطالب

 

شیرینی کشمشی خانگی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده می باشد که به راحتی میتوانید در منزل تهیه کنید, از این شیرینی همراه با چای به عنوان عصرانه در مهمانی ها و دورهمی ها سرو میشود.

همچنین کشمش از مهمترین مواد تشکیل دهنده برای تهیه این شیرینی خوشمزه است که دارای ارزش غذایی بالایی است و طعم و بوی خوبی به شیرینی می دهد.

 مواد اولیه شیرینی کشمشی

روغن جامد قنادی:    100 گرم

روغن مایع:    50 گرم

پودر قند:    150 گرم

کشمش:    130 گرم

ماست:    30 گرم

تخم مرغ:    2 عدد

وانیل:     1.2 (یک/دوم) قاشق چایخوری

بکینگ پودر:    1.2(یک/دوم) قاشق چایخوری

 

شیرینی-کشمشی-نرم-با-روغن-جامد

 

طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی ساده

ابتدا پودر قند را الک کنید, سپس آن را به همراه روغن جامد در ظرفی با همزن, مخلوط کنید تا پوک و سفید شود, اکنون روغن مایع را اضافه کرده و هم بزنید.

تخم مرغ ها را یکی پس از دیگری اضافه کنید و در این فاصله به مدت زمان 30 دقیقه هم بزنید, در زمان هم زدن وانیل را اضافه کنید.

حتما دور و کناره های ظرف را با لیسک شیرینی پزی دورگیری کنید تا اثری از تخم مرغ روی دیواره ی ظرف باقی نماند و شیرینی بوی تخم مرغ نگیرد.

در این مرحله ماست را اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید و کنار بگذارید, آرد و بکینگ پودر را 3 بار الک کنید و کم کم به موادتان شیرینی کشمشی ساده اضافه کنید, در انتها کشمش را اضافه کرده و مجدد هم بزنید تا مواد شیرینی به خوبی با هم ترکیب شوند.

 

 

روی سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و مواد را درون قیفی بریزید و روی سینی فر پایپ کنید (با قیف به مواد شیرینی حالت دهید) دقت کنید که مواد را درون سینی به صورت قلعه ای پایپ کنید, سپس روی آنها پودر قند الک کنید.

سینی را در درون فر گازی به مدت زمان 12 الی 15 دقیقه در دمای 170 درجه قرار دهید و اگر فر برقی است, به مدت 15 دقیقه در دمای 160 درجه قرار دهید.

زمانی که کناره های شیرینی کشمشی خوشمزه رنگ گرفت, شیرینی حاضر است, از درون فر خارج کرده و درون یک ظرف شیرینی بچینید و روی آن را با پودر پسته یا پودر قند تزیین کنید.

 

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا