نان پیراشکی شکلاتی خانگی و خوشمزه

پیراشکی مغزدار شکلاتی بازاری

فهرست مطالب

 

نان پیراشکی مغزدار شکلاتی بسیار خوشمزه و با پخت آسان هست که به راحتی میتوانید در منزل و با چند مرحله آن را تهیه کنید.

این پیراشکی خوشمزه به دلیل وجود شکلات, بین کودکان, محبوب است و میتوانید از این نان پیراشکی در وعده صبحانه یا میان وعده و عصرانه, همچنین به عنوان تغذیه برای فرزندانتان در مدرسه تهیه کنید.

مواد اولیه نان پیراشکی

کره:    150 گرم

شکر:    5 قاشق غذاخوری

وانیل شکری:   2 بسته (5 گرمی)

تخم مرغ:    3 عدد

شیر:   2 لیوان

خمیرمایه خشک فوری:    2 قاشق غذاخوری

آرد:  1 کیلوگرم

نمک:    نوک قاشق چایخوری

مواد داخل نان پیراشکی 

برای مواد میانی نان پیراشکی مغزدار,  از شکلات صبحانه یا کرم کاکائو, کرم فندق و در صورت دلخواه از مارمالاد نیز میتوانید استفاده کنید.

 

 

طرز تهیه نان پیراشکی مغزدار شکلاتی

برای تهیه این نان شیرینی خوشمزه ابتدا, کره, شکر و وانیل را مخلوط کنید, سپس تخم مرغ ها و شیر را اضافه کنید, اکنون خمیر مایه و نمک را اضافه و خوب مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.

در مرحله بعد, آرد را در چند مرحله اضافه کنید و خوب ورز دهید تا خمیر نرم شود و به دست نچسبد, سپس روی خمیر نان پیراشکی شکلاتی را بپوشانید و بگذارید 45 دقیقه استراحت کند.

 

نان-پیراشکی-مغزدار-شکلاتی-با-شیر-و-خمیر-مایه

 

خمیر بدست آمده را هواگیری کرده و به 25 چانه 70 گرمی تقسیم کنید, چانه ها را روی کاغذ روغنی بچینید و خمیرها را بپوشانید و بگذارید 30 دقیقه دیگر استراحت کنند.

 

 

یک تابه بر روی شعله گاز قرار دهید بهتر است که تابه کمی گود باشد, سپس درون تابه روغن بریزید و خمیر پیراشکی مغزدار شکلاتی را با فاصله درون تابه سرخ کنید تا پف کند و طلایی رنگ شود.

در انتها پیراشکی ها را درون یک ظرف قرار دهید تا خنک شوند سپس یک طرف نان پیراشکی را سوراخ کرده و داخل پیراشکی ها را با قیف از شکلات صبحانه یا کرم کاکائو و هر نوع شکلات مایع به دلخواه پر کنید و با پودر قند تزیین کنید.

 

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا