چطور کاپ کیک نارگیلی بسیار خوشمزه درست کنیم؟

کاپ کیک نارگیلی خوشمزه و خانگی

فهرست مطالب

 

کاپ کیک نارگیلی یا مافین نارگیلی, از کاپ کیک های خوشمزه است که با پودر نارگیل تهیه میشود و عطر و طعم خوبی دارد و میتوانید این کاپ کیک نارگیلی خوشمزه را در منزل به راحتی درست کنید و میل کنید.

مواد اولیه کاپ کیک نارگیلی

آرد سفید:  200 گرم

(حدودا 1 پیمانه شیرینی پزی به اضافه 1.2 (یک/دوم) پیمانه سر پر)

شکر:    150 گرم (2.3 (دو/سوم) پیمانه سر پر)

تخم مرغ:   2 عدد

پودر نارگیل:    50 گرم ( تقریبا 2.3 (دو/سوم) پیمانه)

بیکینگ پودر:  1 قاشق چایخوری

شیر:   80 گرم  (تقریبا 1.3 (یک/سوم) پیمانه پر)

روغن مایع:  80 گرم  ( 1.2 (یک/دوم) پیمانه سر خالی)

وانیل:  1.4 (یک/چهارم) قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه کاپ کیک نارگیلی خانگی

برای تهیه این کاپ کیک نارگیلی خوشمزه, تمامی مواد به دمای محیط رسیده باشند و آرد را سه بار الک میکنیم تا آرد هوادهی شود و کیفیت کاپ کیک ما بهتر شود.

فر را در دمای 180 دجه سانتیگراد به مدت زمان 15 دقیقه گرم میکنیم, سپس تخم مرغ و وانیل را دور متوسط هم زن برقی میزنیم یا اگر همزن دستی دارید به اندازه لی هم بزنید که مایع یکدست شود.

شکر را اضافه کرده و به اندازه ای هم میزنیم تا مایع کرمی رنگ و کشدار شود, سپس روغن را اضافه میکنیم و هم میزنیم تا مواد کاپ کیک نارگیلی به خوبی مخلوط شود.

 

 

سپس شیر را اضافه کرده و دوباره هم میزنیم, در این مرحله پودر نارگیل را اضافه میکنیم و فقط به اندازه ای که مخلوط شوند, هم میزنیم.

 

مواد-اولیه-کاپ-کیک-نارگیلی

 

آرد و بیکینگ پودر را در دو مرحله اضافه میکنیم و با لیسک بطور چرخشی هم میزنیم تا مواد ترکیب بشوند, داخل قالب های کاپ کیک یا مافین نارگیلی با قاشق یا قیف از مواد کاپ کیک نارگیلی خوشمزه میریزیم و تا دو سوم قالبها را پر میکنیم.

 

دستور-پخت-مافین-نارگیلی

 

قالب ها را داخل فر از قبل گرم شده در طبقه وسط فر, در دمای 180 درجه سانتی گراد قرار میدیم به مدت زمان 25 دقیقه قرار میدهیم تا مافین های نارگیلی خوشمزه ما بپزد, میتوانید برای برشته شدن روی کاپ کیک, گریل فر را به مدت 2 الی 5 دقیقه روشن کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا