شیرینی نارگیلی ساده و خوشمزه با پخت سریع در فر

شیرینی نارگیلی پفکی

فهرست مطالب

 

شیرینی نارگیلی یکی از شیرینی های قدیمی و خوشمزه که با ساده ترین مواد و سریع تهیه می شود, همچنین از مواد تشکیل دهنده این شیرینی خانگی خوشمزه, نارگیل می باشد که سرشار از خاصیت است, شما میتوانید این شیرینی خوشمزه را به راحتی در خانه درست کنید.

مواد اولیه شیرینی نارگیلی  

تخم مرغ (سفیده ):   4 عدد

شکر:  1 پیمانه

پودر نارگیل:  2.5 (دو پیمانه و نصف پیمانه)

پودر وانیل:  1قاشق چایخوری

روغن:   70 گرم

آبلیمو:   1 قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه شیرینی نارگیلی پفکی به روش بازاری

برای تهیه این شیرینی نارگیلی ساده پفکی خوشمزه ابتدا, فر را با دمای 325 درجه فارنهایت گرم کنید, تا هوای داخل فر گرم شود, سپس سفیده تخم مرغ و شکر, پودر نارگیل, پودر وانیل, روغن, آبلیمو را درون یک ظرف استیل بریزید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

در این مرحله, مخلوط مواد شیرینی نارگیلی را درون میکسر و یا غذاساز بریزید اگر دسترسی به غذا ساز ندارید, بهتر است که این مواد شیرینی را درون چرخ گوشت دو مرتبه چرخ کنید و یا پودر نارگیل و شکر را به صورت جداگانه در آسیاب برقی آسیاب کنید تا یک مایع یکدست تهیه شود.

 

شیرینی-نارگیلی-ساده

 

یک قابلمه آب روی شعله گاز قرار میدهیم و اجازه میدهیم تا آب جوش بیاید, سپس شعله گاز را کم میکنیم و مواد شیرینی نارگیلی را دوباره درون ظرف استیل میریزیم و بر روی بخار آب جوش روی قابلمه قرار میدهیم و مواد را مداوم هم میزنیم تا یک مایع نرم تبدیل شود.

ظرف را از روی بخار آب جوش برمیداریم و اجازه میدهیم کمی خنک شود, سپس یک سلفون بر روی ظرف مایع شیرینی نارگیلی میکشیم و به مدت یک ساعت درون یخچال قرار میدهیم.

 

 

بعد از یک ساعت ظرف را از یخچال بیرون می آوریم و اجازه میدهیم چند دقیقه در دمای خانه قرار بگیرد سپس روی سینی فر, کاغذ مخصوص شیرینی پزی را قرار دهید و به اندازه یک قاشق از خمیر را بردارید و با رعایت فاصله آنها را روی کاغذ بچینید, میتوانید با پودر پسته یا پودر بادام روی شیرینی ها را تزیین کنید.

برای پخت شیرینی نارگیلی به مدت زمان 15 تا 20 دقیقه زمان دهید تا کاملا پخته شود تا پف کند و طلایی رنگ شود, سپس از درون فر بیرون بیاورید و اجازه دهید خنک شود.

 

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا