دستور پخت کوکی کنجدی بدون فر یک کوکی خانگی خوشمزه

طرز تهیه کوکی کنجدی بدون فر

فهرست مطالب

 

کوکی کنجدی یک شیرینی خانگی ساده و خوشمزه است که در زمان کم و به راحتی تهیه میشود به کوکی کنجدی, کلوچه کنجدی هم میگویند اما به طور معمول به کوکی مشهور هست, میتوانید از این کوکی (cookie) تهیه کنید و برای کودکان, تغذیه میان وعده دانش آموزان و شاغلین درست کنید و میل کنید.

مواد اولیه کوکی کنجدی 

آرد:   یک و نیم لیوان

شکر:   نصف لیوان

روغن مایع:  یک سوم لیوان

شیر:   یک سوم لیوان

گلاب: 3 قاشق غذاخوری

مخلوط  آب و عسل:  1 قاشق غذاخوری

پودر هل:  نوک قاشق چای خوری

بکینگ پودر:   1 قاشق چای خوری

تخم مرغ:   1 عدد

کنجد:   به میزان دلخواه

 

طرز تهیه کوکی کنجدی بدون فر

برای تهیه این کوکی خوشمزه که با کنجد تهیه میشود ابتدا, تخم مرغ, شکر, وانیل و پودر هل را مخلوط کنید و هم بزنید تا مواد شیرینی کوکی با هم ترکیب شود, سپس شیر, گلاب, روغن و عسل که با آب رقیق شده است را اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

 

 

در مرحله بعد آرد و بکینگ پودر را 2 تا 3 مرتبه الک کرده و در دو مرحله به آرامی به بقیه مواد کوکی کنجدی اضافه کنید و هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود و مواد به خوبی با هم مخلوط شوند.

سپس مواد کوکی کنجدی را درون نایلون بریزید, یک تابه آماده کنید, کاغذ روغنی کف تابه قرار دهید و کف کاغذ روغنی را کمی چرب کنید.

 

کلوچه-کنجدی-بدون-فر-خانگی

 

انتهای نایلون را که با مواد کوکی پر شده است و به شکل قیف است را با یک چاقو یا قیچی مخصوص آشپزی برش دهید, سپس مواد را با فاصله در تابه به صورت دایره بریزید و در انتها روی آنها کنجد بریزید.

در انتها تابه را بر روی شعله پخش کن قرار دهید و درِ تابه, دم کنی قرار دهید و بر روی تابه گذارید و اجازه دهید به مدت زمان 15 تا 20 دقیقه پخته شود.

 

5/5 - (10 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا