چطور کیک ساده اسفنجی درست کنیم؟

کیک ساده اسفنجی

فهرست مطالب

 

کیک ساده اسفنجی, همانطور که از نامش مشخص است یک کیک سبک با بافت پنبه ای و اسفنجی است, بیشتر به عنوان پایه برای تهیه کیک های تولد و کیک های مجلسی درست میشود و با خامه و انواع میوه جات تزیین میشود.

این کیک خوشمزه با بافت اسفنجی نیاز به روغن ندارد و میتوانید از هر نوع آرد شیرینی پزی و قالبی که دلخواهتان است برای تهیه این کیک خانگی خوشمزه استفاده کنید.

مواد اولیه کیک اسفنجی

کره:  240 گرم

شکر:  240 گرم (1لیوان)

تخم مرغ:  4 عدد

عصاره وانیل:  1 قاشق چایخوری

آرد سفید گندم:   240 گرم (کمی بیشتر از یک و نیم لیوان )

بکینگ پودر:  1 قاشق غذاخوری

نمک :   نوک قاشق چایخوری

شیر:   1.2 (یک/دوم) لیوان

 

کیک-ساده-اسفنجی-خانگی

 

 بهترین طرز تهیه کیک ساده اسفنجی به روش قنادی

برای تهیه این کیک ساده اسفنجی ابتدا, درون ظرفی کره را با شکر هم بزنید تا کرم رنگ شود, سپس یک تخم مرغ را اضافه کنید و هم بزنید, دوباره تخم مرغ دیگری را اضافه کنید و به همین ترتیب ادامه دهید و هر بار مواد کیک را هم بزنید تا یک مایع یکدست تهیه شود.

در مرحله بعد وانیل را اضافه کنید و هم بزنید, آرد را از قبل با بکینگ پودر و نمک ترکیب کنید, سپس 2 مرتبه الک کنید تا آرد هوادهی شود, اینکار باعث بهتر شدن کیفیت کیک میشود و در مرحله پخت باعث میشود تا کیک به صورت یکنواخت پخته و خمیر نشود و به خوبی پف کند, سپس مرحله به مرحله به مواد کیک ساده خانگی اسفنجی اضافه کنید و هم بزنید, در انتها شیر را اضافه میکنیم و هم میزنیم تا مایع کیک یکدست شود.

مایه کیک اسفنجی را درون یک قالب بزرگ یا دو قالب 18 سانتی متری که قبلاً چرب کرده و کاغذ روغن پهن کردید, داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و اجازه دهید تا در دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت زمان 40 دقیقه بپزد.

قبل از اینکه این کیک خوشمزه را از فر خارج کنید, ابتدا با یک خلال دندان تست کنید که مواد به خلال دندان نچسبد و خوب پخته شده باشد, سپس کیک را از فر خارج کرده و اجازه دهید کمی خنک شود, سپس میتوانید با هر نوع میوه دلخواه یا خامه تزیین کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا