چطور مربای بِه خوشمزه خانگی قرمز رنگ درست کنیم؟

مربای بِه خوشرنگ خانگی

فهرست مطالب

 

مربای به (Quince fruit)یکی از مرباهای خوشمزه و خانگی میباشد که با میوه بِه که بسیار خوشبو و خوشمزه است و سرشار از خاصیت است تهیه میشود, در این مقاله روش آسان درست کردن مربای بِه همچنین راز خوشمزه و خوشرنگ شدن مربا نوشته شده است.

مواد اولیه مربای به خوشمزه

میوه بِه:  1 کیلوگرم

شکر:  1 کیلو گرم

پودر هل:   1.4(یک/چهارم)  قاشق چایخوری

آبلیمو:  2 قاشق غذاخوری

وانیل:   1.4(یک/چهارم) قاشق چایخوری

گلاب:  3 قاشق غذاخوری

 

مواد-لازم-طرز-تهیه-مربای-به-قرمز-رنگ

 

بهترین طرز تهیه مربای به با پوست

برای تهیه مربای بِه ابتدا بِه را شسته و پوست آن ها را با یک کارد تیز می گیریم میتوانید پوست بِه را نگیرید و با پوست این میوه خوشمزه را خُرد و در تهیه مربا استفاده کنید.

بِه خُرد شده را درون قابلمه می ریزیم و شکر را به قابلمه اضافه می کنیم.

در این مرحله آب را اضافه می کنیم, توجه داشته باشید, مقدار آب باید تا یک بند انگشت روی میوه بِه باشد.

درِ قابلمه را می گذاریم و روی حرارت زیاد می‌گذاریم تا به جوش بیاید, سپس حرارت را کم میکنیم و درِ قابلمه, دمکش قرار می دهیم تا یک ‌ساعت مربا پخته شود.

در مرحله بعد, پودرهل و وانیل (در صورت تمایل) را به مربای بِه خوشمزه و خانگی اضافه می کنیم و دوباره درِ قابلمه را دمکش می‌گذاریم تا مربا کاملا پخته شود و به غلظت برسد.

 

 

بعد از بیست دقیقه گلاب را اضافه کنید, نیم ساعت زمان دهید اگر مربا بِه غلظت مورد نظر رسید از روی حرارت بردارید.

مربا به را, درون همان قابلمه به مدت 12 ساعت با درِ دمکش و در فضای آشپزخانه اجازه دهید بماند, پس از گذشت 2 ساعت آبلیمو را اضافه کنید و هم بزنید, و پس از گذشت 12 ساعت مربا را درون شیشه مورد نظر ریخته و درون یخچال نگهداری کنید.

 

فوت-و-فن-مربای-به-قرمز-رنگ-خانگی-خوشمزه

 

فوت و فن مربای به خانگی و خوشرنگ

1. اگر می خواهید مربای شما قرمز رنگ شود باید توجه داشته باشید که روی درِ قابلمه دم کنی بگذارید که باعث قرمز شدن رنگ مربای به می شود.

2. در زمان پخت مربای به خوشمزه, هرچه با شعله کمتر و زمان بیشتر پخته شود رنگ قرمز زیباتری میشود.

3. این نکته بسیار مهم است که شهد مربا بعد از سرد شدن, سفت تر می شود, بنابراین نباید مربای به را غلیظ  از روی حرارت بردارید, بلکه باید کمی رقیق باشد تا بعد از سرد شده به غلظت دلخواه برسد.

4. مربا زمانی کپک میزند که مقدار آب موجود در مربا زیاد باشد بنابراین یکی از فوت و فن مربای به این است که حتما  بعد از پخت مربا, آن را به مدت زمان تعیین شده در بیرون از یخچال نگه دارید و سپس غلظت آن را تست کنید اگر زیاد رقیق بود مجدد بگذارید بجوشد تا غلیظ شود.

 

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا