چطور مربای توت فرنگی مجلسی درست کنیم؟

مربای توت فرنگی خانگی خوشمزه 

فهرست مطالب

 

مربای توت فرنگی, از انواع مرباهای خوشمزه و خانگی است که میتوانید در هر چهار فصل سال این مربا را درست کنید, زیرا توت فرنگی در هر چهار فصل وجود دارد و میتوانید از فروشگاهها تهیه کنید و این مربای خوشمزه را در منزل درست کنید.

مواد اولیه مربا توت فرنگی

توت فرنگی:  1 کیلوگرم

شکر:   900 گرم

آبلیمو:    2 قاشق غذاخوری

وانیل:   1.4 (یک/چهارم) قاشق چایخوری (اختیاری)

 

آموزش-مربای-توت-فرنگی

 

طرز تهیه سریع مربای توت فرنگی خُرد شده خوشرنگ

ابتدا توت فرنگی ها را تمیز کنید و بشورید و با چاقو به صورت حلقه ای خرد کنید, اگر اندازه توت فرنگی ها کوچک است, میتوانید به صورت درسته برای تهیه مربا استفاده کنید.

درون یک قابلمه یک لایه توت فرنگی و یک لایه شکر میریزیم و همینطور ادامه میدهیم تا تمام توت فرنگی ها با شکر آغشته شوند, سپس درِ قابلمه را میگذاریم و به مدت زمان 24 ساعت درون یخچال قرار میدهیم تا آب بیندازد.

بعد از 24 ساعت قابلمه را از درون یخچال بیرون آورده و بر روی شعله گاز با حرارت متوسط قرار میدهیم تا مربای توت فرنگی  به جوش بیایید و قُل بزند.

 

مربای-توت-فرنگی-خانگی

 

سپس شعله گاز را کم میکنیم و اجازه میدهیم تا توت فرنگی ها به آرامی بپزند و غلیظ شود, کف روی مربا را میگیریم تا مربا کدر نشود و خوشرنگ شود.

به مدت زمان 30 تا 40 دقیقه صبر میکنیم تا مربای توت فرنگی با شعله کم بپزد, توجه کنید که درِ قابلمه را نگذارید زیرا رنگ مربای شما تیره میشود.

 

 

در انتهای پخت دو قاشق غذاخوری آبلیمو به مربای توت فرنگی مجلسی و خوشمزه اضافه میکنیم تا بعد از سرد شدن و نگهداری شکرک نزند.

اگر تمایل داشتید میتوانید در انتها وانیل اضافه کنید که طعم مربای توت فرنگی خانگی شما طعم وانیلی داشته باشد.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا