چطور ترشی لیته بادمجان خانگی درست کنیم؟

ترشی لیته بادمجان اصل

فهرست مطالب

 

ترشی لیته بادمجان یکی از انواع ترشی خوشمزه مناسب فصل پاییز و زمستان است زیرا اکثر مردم در این فصلها شروع به درست کردن ترشی های متنوع میکنند و از سبزیجات تازه و پر خاصیت در تهیه انواع ترشی استفاده میکنند.

شما میتوانید این ترشی لیته بادمجان را در هر فصلی درست کنید ولی درون یخچال نگه داری کنید, زیرا ترشی ها به جای خنک نیاز دارند تا کپک نزنند و له نشوند.

برای ترشی لیته چه موادی لازم است

بادمجان:   1 کیلوگرم

سیر:   5 حبه

خیار:  4 عدد

هویج:   3 عدد متوسط

سبزی معطر (گشنیز, نعنا, در صورت دلخواه شوید):   2 قاشق غذاخوری از هر کدام

گلپر نساییده:  1 قاشق چایخوری

سرکه:     به مقدار لازم

نمک و زردچوب:ه    به مقدار لازم

فلفل قلمی تند:   1 دانه

 طرز تهیه ترشی لیته بادمجان ساده خانگی

برای تهیه ترشی لیته بادمجان خوشمزه ابتدا, بادمجان ها را کبابی میکنیم و پوستش رو میگیریم, دقت کنید حتما بادمجان کبابی بشود که تمام عطر این ترشی به بادمجان کبابی بشود.

درون قابلمه هویج و خیار را با فلفل و سرکه و نمک میپزیم و میگذاریم کنار تا خنک بشود.

بادمجان کبابی که با چنگال له میکنیم سپس با زردچوبه مخلوط میکنیم, خیار, هویج, فلفل را از قابلمه خارج میکنیم و ساطوری میکنیم یا داخل غذا ساز میریزم تا کمی خرد شود اما زیاد له نشود.

 

ترشی-لیته-بادمجان-فوری

 

در مرحله بعد, درون یک ظرف ترکیب خیار و هویج ساطوری شده یا ریز خرد شده را بادمجان کبابی له شده مخلوط میکنیم و نمک میزنیم.

سیر را مشابه دیگر مواد ترشی لیته ساطوری و ریز خرد میکنیم, سپس گلپر را کمی پودر میکنیم و به ترشی اضافه میکنیم, سبزی های معطر به صورت خشک یا تازه (گشنیز, نعنا, شوید) اضافه میکنیم و هم میزنیم.

 

 

در انتها سرکه را اضافه میکنیم و کاملا هم میزنیم تا ترشی لیته بادمجان کبابی با سرکه مخلوط شود, سپس درون شیشه ای میریزیم و یک نایلون بر روی شیشه قرار داده و درِ شیشه را محکم میبندیم و درون یخچال نگهداری میکنیم, به همین راحتی آماده میشود و بسیار خوشمزه است, این ترشی بعد از یک روز آماده است.

نکته: اگر میخواهید این ترشی را تند درست کنید میتوانید بیشتر از یک دانه فلفل سبز تازه استفاده کنید.

 

5/5 - (4 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا