خیارشور یک روزه خانگی ترد و خوشمزه

طرز تهیه خیارشور یک روزه 

فهرست مطالب

 

خیار شور یکی از انواع شور خوشمزه است که بیشتر مردم از آن استفاده می کنند, در کنار غذا, در تهیه انواع ساندویج ها و فست فود در تهیه انواع سالاد مورد استفاده می باشد, خیارشور یک روزه یکی از روش های ساده و سریع و در عین حال خیارشور ترد و خوشمزه را میتوانیم درست کنیم.

مواد اولیه خیارشور یکروزه

سرکه سفید:  1.4(یک چهارم) استکان

خیار:  5 عدد

نمک دریایی:  1 قاشق غذاخوری

سیر:   2 حبه

فلفل سبز قلمی:  1 عدد

شوید:  2 شاخه

ترخون:   2 شاخه

 

 

طرز تهیه خیارشور فوری یک روزه خانگی

برای تهیه خیارشور ابتدا تمامی مواد تهیه خیارشور یک روزه را آماده کنید, خیار و سبزی ها را خوب شسته, چند حبه سیر پوست بگیرید, برای تهیه این خیارشور از خیار بوته ای و قلمی استفاده کنید, خیارشور خوشمزه و با کیفیت میشود و درون ظرف بهتر چیده می شوند.

1. چند ظرف شیشه ای مثل شیشه مربا یا رب که درهای فلزی دارند را بردارید, سپس خیار های شسته شده را درون ظرف منظم بچینید و لا به لای خیار ها دو عدد فلفل سبز بگذارید (اگر فلفل های تند بودند یک عدد بگذارید).

 

 

2. به اندازه یک بند انگشت در آن سرکه بریزید, سپس دو حبه سیر و سبزی های ترخون و شوید را چند شاخه در آن بگذارید. طوری که فضای خالی بین آنها نباشد.

3. درون یک پارچ برای هر یک لیوان آب, یک قاشق غذاخوری نمک میریزم و خوب هم میزنیم, سپس از آب درون ظرف خیارشور ها ریخته و در انتها دوباره سرکه اضافه میکنیم.

 

خیارشور-یک-روزه-خانگی

 

4. یک قابلمه روی شعله گاز قرار می دهیم تا آب به حالت جوش در آید اما قل نزند, درِ شیشه ها را محکم بسته و آنها را درون قابلمه  بگذارید و تا ارتفاع دو سوم شیشه ها ارتفاع شیشه ها آب باشد.

5. صبر کنید تا رنگ خیار شور تغییر کند حدودا 20 دقیقه زمان لازم است تا خیار تغییر رنگ دهد و به رنگ خیارشور شود.

6. سپس شیشه ها را از قابلمه خارج کرده و زمان دهید تا شیشه ها سرد شود سپس به مدت یک روز درون بخچال قرار دهید و سپس استفاده کنید.

ترفند آشپزی

دقت کنید آب زیاد جوش نباشد, همچنین زمانی که شیشه ها را درون قابلمه قرار میدهید حرارت را کم کنید تا موجب ترک برداشتن شیشه ها نشود.

 

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا