دستورالعمل ترشی گوجه فرنگی ساده و بسیار خوشمزه

ترشی گوجه فرنگی با سیر و سبزیجات

فهرست مطالب

 

ترشی گوجه فرنگی و طرز تهیه آن بسیار ساده است و میتوانید در منزل به راحتی تهیه کنید, ترشی گوجه فرنگی یکی از انواع ترشی های خوشمزه و مخصوص شهر مشهد از استان های ایران می باشد که دارای طعم خوشمزه و بوی خوبی است و در کنار غذا ی اصلی سرو می شود.

مواد اولیه ترشی گوجه فرنگی

گوجه: 1 کیلوگرم

کرفس:  1 ساقه

هویج:  2 عدد

سیر:  1 بوته

فلفل تند:  2 عدد

گل کلم: 1 عدد متوسط

سرکه به ازای هر یک کیلو گرم گوجه فرنگی:  1 لیوان سرکه

نمک به ازای هر یک کیلو گرم گوجه رنگی:  1 قاشق غذاخوری

 

ترشی-گوجه-فرنگی-فوری
طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی

 

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی رنده شده خانگی

برای تهیه این ترشی پوره گوجه فرنگی خوشمزه ابتدا از شب قبل گل کلم, کرفس, هویج, سیر, فلفل تند را شسته و بگذارید خشک شود, سپس به صورت نگینی خرد کنید.

گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و در غذاساز یا مخلوط کن بریزید و  آنها را پوره کنید, همچنین میتوانید گوجه فرنگی ها را رنده کنید, پوره گوجه فرنگی را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید تا 15 دقیقه بجوشد.

زمانی که پوره گوجه فرنگی در حال جوشیدن است, سرکه را اضافه کنید و اجازه دهید مجدد 15 دقیقه دیگر بجوشد, سپس زیر شعله گاز را خاموش کنید.

 

 

در مرحله آخر طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی, تمامی سبزیجات که به صورت نگینی خرد کرده بودیم و نمک را به پوره گوجه فرنگی اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مزه دار شوند سپس اجازه دهید تا مواد ترشی گوجه فرنگی خنک شود.

چند بطری شیشه ای یا هر ظرف دیگری به دلخواه خود انتخاب کنید و مواد ترشی گوجه فرنگی را داخل ظرف ها بریزید و درِ ظرفها را محکم ببندید و یک روز در آشپزخانه نگه داری کنید, سپس در یخچال بگذارید.

 

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا