طرز تهیه شیرینی با کره ای با روکش کره پسته

شیرینی کره ای با روکش کره پسته ای

فهرست مطالب

 

طرز تهیه شیرینی کَره ای با روکش کَره پسته یکی از شیرینی های خوشمزه که مناسب عید نوروز و همچنین در مجالس و مهمانی ها و دورهمی ها تهیه میشود و بسیار خوشمزه و خوشبو هست همچنین با مواد اولیه ساده و راحت درست میشود.

مواد لازم شیرینی خانگی کره ای 

کَره هم دمای محیط:  150 گرم

پودر نشاسته ذرت:   1 لیو‌ان

آرد:   1 لیوان

پودر قند:  4 قاشق غذاخوری

برای تزیین

کَره پسته:  به دلخواه

انواع شکلات ها با رنگ های دلخواه

 

شیرینی-ساده-کره-ای-با-کره-پسته

 

طرز تهیه طرز تهیه شیرینی کره ای با روکش کره پسته ای

برای تهیه این شیرینی خوشمزه کره ای با روکش کره پسته در ابتدا, کره و آرد را درون یک کاسه گود بریزید سپس پودر نشاسته و پودر قند را اضافه کنید و با دست مواد را با هم ترکیب کنید و به اصطلاح ورز دهید تا یک خمیر نرم تهیه شود.

خمیر شیرینی کره ای نباید به دست بچسبد, اگر چسبناک بود کمی آرد اضافه کنید اما در مقدار آردی که اضافه میکنید دقت کنید تا خمیر به اندازه ای خشک نشود که ترک بردارد, بنابراین ابتدا کاملا خمیر را ورز دهید, اگر همچنان چسبناک بود کم کم آرد اضافه کنید و دوباره ورز دهید تا خمیر منسجم و خوبی تهیه شود.

در این مرحله خمیر را 2 تا 3 تکه کنید و هر تکه را به شکل استوانه در بیاورید و روی سطح صافی قرار دهید و کمی روی خمیر را فشار دهید تا سطح آن صاف و پهن شود, سپس با لبه ی فنجان چایخوری برش های گرد یا هلالی بزنید و شیرینی ها را داخل سینی فر که ک از قبل کف سینی را چرب کرده و کف آن کاغذ روغنی پهن کرده اید, قرار دهید.

فر را از قبل در دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت زمان 15 دقیقه گرم کنید, سپس سینی شیرینی کره ای را درون فر قرار دهید و اجازه دهید به مدت زمان 15 دقیقه تا به خوبی پخته شوند, سپس سینی را از فر خارج کرده و بگذارید کمی خنک شوند.

در انتها کَره پسته را داخل قیف ریخته و روی شیرینیها را با کَره پسته ای پر کنید و چند شکلات رنگارنگ روی کره پسته قرار دهید.

 

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا