کیک کاکائویی دو رنگ خانگی و خوشمزه با پخت آسان

کیک دو رنگ کاکائویی و ساده

فهرست مطالب

 

کیک کاکائویی دو رنگ یا کیک شکلات دو رنگ, یکی از خوشمزه ترین کیک هایی هست که به دلیل داشتن کاکائو مورد پسند اکثر افراد در سنین مختلف است, همچنین در طرز تهیه این کیک از شیر و کره استفاده شده است که طعم خوب و بافت نرمی به کیک میدهد.

از این کیک کاکائویی خوشمزه میتوانید در مهمانی ها و جشن تولد و به عنوان عصرانه همراه با چای میل کنید, همچنین این کیک در دو رنگ تهیه میشود که میتوانید به راحتی در منزل درست کنید.

مواد اولیه کیک شکلاتی دو رنگ ساده

تخم مرغ:  4 عدد

شکر:  250 گرم

آرد کیک پزی:  320 گرم

کره:   200 گرم

پودر کاکائو:   25 گرم

وانیل:    1.3 (یک/سوم) قاشق چایخوری

شیر:   75 گرم

بکینگ پودر:  10 گرم

 

 

 

طرز تهیه کیک کاکائویی دو رنگ با پف زیاد

1.مرحله اول

برای تهیه این کیک خوشمزه ابتدا کره و شکر را خوب هم بزنید تا رنگ کرم روشن شود و یک بافت پوک پیدا کند, سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید, به این ترتیب که ابتدا یک عدد تخم مرغ را اضافه کرده و خوب با همزن برقی یا همزن دستی هم بزنید تا یکدست شود, سپس تخم مرغ دیگری را اضافه کنید.

2.مرحله دوم

در زمان اضافه کردن تخم مرغ ها وانیل را اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا یک مایع یکدست و صاف تهیه شود, تقریبا یک دوم از شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا با مواد کیک کاکائویی با شیر مخلوط شود.

3.مرحله سوم

آرد و بکینگ پودر را دو الی سه بار الک کنید, اینکار باعث میشود تا کیک بافت اسفنجی پیدا کند و کیفیت کیک بهتر شود, سپس کم کم مخلوط آرد و بکینگ پودر را به بقیه موادکیک اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و مایع کیک گلوله نشود.

 

کیک-کاکائویی-خانگی-دو-رنگ-خوشمزه

 

4.مرحله چهارم

مواد کیک کاکائویی دو رنگ آماده شده را به دو قسمت تقسیم کنید و در ظرفی جداگانه بریزید, سپس پودر کاکائو همراه با بقیه شیر به یک بخش از کیک اضافه کرده و هم میزنیم.

نکتهآشپزی: به دلیل اینکه با اضافه کردن پودر کاکائو به مواد کیک غلظت مواد کمی سفت میشود با اضافه کردن شیر آن را به غلظت مناسب برای تهیه کیک کاکائویی دو رنگ میرسانیم.

5.مرحله پنجم

یک قالب به دلخواه انتخاب کنید (برای تهیه این کیک از قالب 22 سانتی متری و ارتفاع 7  استفاده شده است) کف قالب را چرب کنید, هر دو بخش مایع کیک را در دو قیف جداگانه میریزیم.

6.مرحله ششم

بخش ساده مواد کیک را درون قالب میریزیم (فرقی نمیکند کدام بخش از مایع کیک از اول درون قالب بریزید, بستگی به سلیقه شما دارد) سپس بخش دیگر مایع کیک که با پودر کاکائو و شیر مخلوط شده بود به صورت دورانی درون قالب میریزیم.

 

 

7.مرحله هفتم

فر را از قبل به مدت 15 دقیقه در دمای 180 درجه سانتیگراد گرم میکنیم, سپس قالب کیک را در طبقه وسط فر به مدت 30 تا 40 دقیقه قرار میدهیم, با یک خلال دندان یا چاقو ابتدا درون کیک کاکائویی خانگی فرو ببرید, اگر مواد به آنها نچسبید, کیک آماده است.

 

4.9/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا