دستور پخت آسان پنکیک مغزدار شکلاتی بسیار خوشمزه

پنکیک مغزدار شکلاتی ساده

فهرست مطالب

 

پنکیک مغزدار شکلاتی یکی از انواع پنکیک های خوشمزه می باشد که به دلیل داشتن شکلات  مورد پسند و مناسب ذائقه  همه به خصوص بچه ها می باشد که میتوانید از این پنکیک های مغزدار شکلاتی خوشمزه در وعده صبحانه تهیه و میل کنید.

در این مقاله آموزش آشپزی طرز تهیه پنکیک مغزدار شکلاتی بسیار خوشمزه نوشته شده که به راحتی میتوانید در منزل تهیه و میل کنید.

مواد اولیه پنکیک شکلاتی

تخم مرغ:  2 عدد

شکر:  2 قاشق غذاخوری

عسل:   1 قاشق غذاخوری به دلخواه

آب:   1 قاشق غذاخوری

آرد سفید:  1 لیوان

شیر یا آب:  1 قاشق غذاخوری

بکینگ پودر:  1 قاشق چای خوری

وانیل:  یک چهارم قاشق چای خوری

شکلات صبحانه یا شکلات نوتلا:  به مقدار دلخواه

 

 

طرز تهیه پنکیک مغزدار شکلاتی پف دار

1. برای تهیه این پنکیک مغزدار شکلاتی خوشمزه ابتدا, تخم مرغ, وانیل و شکر را داخل طرفی بریزید و با همزن خوب مخلوط کنید تا مایه پنکیک کرمی و کشدار شود.

2. آرد و بکینگ پودر را 2 الی 3 بار الک کنید اینکار باعث میشود تا کیک بافت اسفنجی و نرم پیدا کن, سپس مرحله به مرحله آرد را به مواد پنکیک مغزدار شکلاتی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود و آرد گلوله گلوله نشود, سپس یک قاشق آب یا شیر اضافه میکنیم و مجدد هم میزنیم.

 

طرز-تهیه-پنکیک--شکلاتی-خانگی

 

3. یک تابه نچسب را درحرارت ملایم گذاشته و اجازه دهید تا گرم شود, سپس با ملاقه از مایع پنکیک (pancake) برداشته و درون تابه بریزید اگر تابه مخصوص پنکیک دارید کارتان راحت تر می شود, یک دقیقه صبر کنید در صورتی که روی پنکیک شروع به حباب زدن کرد یعنی پخته و موقع برگرداندن آن است, سپس پنکیک هارا برگردانید تا سمت دیگر آن بپزد.

 

 

4. در انتها یک عدد از پنکیک ها را برداشته و مقداری از شکلات صبحانه یا شکلات نوتلا به دلخواه خود, بر روی پنکیک بریزید و با یک کاردک یا پشت قاشق روی شکلات را صاف کنید, سپس یک پنکیک دیگر برداشته و بر روی پنکیک شکلاتی قرار دهید و کناره های آن را با دست به یکدیگر بفشارید تا پنکیک ها به یکدیگر بچسبند.

 

4.2/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا