چطور یک تورتیلا اسفناج رژیمی درست کنیم؟

طرز تهیه تورتیلا با سیب زمینی و اسفناج 

فهرست مطالب

 

تورتیلا اسفناج یا سینی سیب زمینی و اسفناج یک غذای رژیمی و در عین حال خوشمزه هست که برای  تمامی افراد به خصوص کسانی که رژیم غذایی دارند یا ورزش میکنند و به دنبال پیدا کردن یک نوع غذای رژیمی ساده و در عین خوشمزه هستند تورتیلا( tortilla ) گزینه بسیار مناسب است.

مواد اولیه تورتیلا اسفناج

برگ کوچک اسفناج:  300 گرم

روغن زیتون:  8 قاشق غذاخوری

پیاز بزرگ خلالی خرد شده:  2 عدد

سیب زمینی:  4 عدد

سیر ریز خرد شده:  2 حبه

تخم مرغ:  8 عدد

ارزش غذایی تورتیلا اسفناج
  • چربی: 17 گرم
  • اشباع شده: 3 گرم
  • شکر: 9 گرم
  • نمک: 0.4 گرم
  • فیبر: 5 گرم
  • پروتئین: 9گرم
  • کربوهیدرات: 26 گرم

 

طرز-تهیه-تورتیلا-اسفناج-رژیمی

 

طرز تهیه تورتیلا اسفناج و سیب زمینی

اسفناج ها را در یک آبکش بزرگ بریزید و روی یک کتری در حال جوش بگذارید. آب آن را خوب آبکش کنید و وقتی کمی سرد شد, آن را خشک کنید و سعی کنید اسفناج را زیاد له نکنید.

در مرحله دوم, 3 قاشق غذاخوری روغن را در تابه ای نچسب 25 سانتی متری که بر روی حرارت متوسط گاز قرار دارد, بریزید, سپس پیاز های خرد شده را به مدت 15 دقیقه درون تابه سرخ کنید تا نرم و سبک شوند اما رنگی نشوند, دوباره 3 قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید و سیب زمینی ها را به ورقه های نازک بریده و همراه با سیر اضافه کنید.

در مرحله سوم, مواد تورتیلا اسفناج را به خوبی مخلوط کنید تا خوب مزه دارشود, سپس 15 دقیقه دیگر روی حرارت قرار دهید تا با حرارت ملایم بپزد و سیب زمینی ها نرم شوند, در چند دقیقه که گذشت, غذا را هم میزنیم.

در مرحله چهارم, تخم مرغ ها را در درون یک کاسه هم بزنید و مواد درون تابه را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله پنجم, 2 قاشق غذاخوری روغن درون ماهیتابه اضافه کنید و مخلوط سیب زمینی و تخم مرغ را درون آن برزید, روی حرارت ملایم به مدت 20 دقیقه بپزد تا کناره های تورتیلا قهوه ای یا طلایی شود و وسط آن بیشتر بپزد, یک چاقوی پالت را دور طرفین تابه بکشید تا از چسبیدن آن جلوگیری کنید.

 

 

مرحله ششم, برای برگرداندن تورتیلا, یک بشقاب را روی تابه قرار دهید, سپس آن را بر گردانید, تورتیلا را دوباره داخل ماهیتابه بریزید و 5 تا 10 دقیقه دیگر بپزد و کاملا سفت و طلایی شود.

از طرف دیگر به پختن ادامه دهید تا کامل سفت و کناره های غذا طلایی شود, دوباره از چاقوی پالت استفاده کنید تا تورتیلا ( اسفناج و سیب زمینی) را از کناره ها آزاد کنید در انتها شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه درون ماهیتابه بماند تا کمی خنک شود سپس قبل از برش روی تخته یا درون ظرف مخصوص تورتیلا قرار دهید.

 

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا