دستور پخت یک لازانیا بسیار خوشمزه بدون فر

خوشمزه ترین لازانیا تابه ای با سس بشامل

فهرست مطالب

 

لازانیا بدون فر, یکی از انواع لازانیا می باشد که درون تابه پخته میشود, لازانیا از قدیمی ترین انواع پاستا می باشد که تاریخچه آن به کشور یونان برمیگردد و از یک نوع غذای یونانی به نام لاگانا گرفته شده است, در دستور پخت لازانیا که در این مقاله نوشته شده است میتوانید گوشت را حذف کنید و لازانیا بدون گوشت و مرغ درست کنید اما این مواد غذایی باعث خوشمزه تر شدن لازانیا میشود.

مواد لازم لازانیا بدون فر برای 4 نفر

سیب زمینی:  1 عدد

لازانیا:  1 بسته

مواد میانی لازانیا بدون فر

پیاز:  1 عدد

گوشت چرخ کرده:  250 گرم

سویا یا مرغ و گوشت خرد شده در صورت دلخواه میتوانید اضافه کنید

زرد چوبه و فلفل و نمک و آویشن:  به مقدار لازم

قارچ:   250گرم

نخود فرنگی:   1 فنجان

فلفل دلمه ای:  1 عدد کوچک

رب گوجه:  1 قاشق غذاخوری

سس کچاب: 1 قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا:  300 گرم

 

لازانیا-بدون-گوشت-بدون-فر

 

مواد لازم برای سس لازانیا 4 نفره

شیر:  1  لیوان

آرد:  1  قاشق غذاخوری

ادویه جات:  ( نمک, آویشن, فلفل)  به مقدار لازم

کره:  1 قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه لازانیا بدون فر درون تابه

در مرحله اول برای پختن لازانیا بدون فر, ابتدا یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید و سرخ کرده سپس گوشت چرخ کرده یا مرغ یا سویا, را به آن اضافه کنید و تفت دهید, سپس ادویه جات (نمک, آویشن, فلفل) را به آن اضافه کنید.

در مرحله بعد, قارچ ها و فلفل دلمه ای را خرد کنید و به مواد اضافه کنید, مواد لازانیا تابه ای را با هم مخلوط  کنید و نخود فرنگی ها را اضافه کنید, خوب که آب مواد لازانیا جمع شد رب گوجه و سس کچاب را نیز اضافه کنید و هم بزنید.

 

آموزش-پخت-لازانیا-بدون-فر
دستور پخت یک لازانیا خوشمزه بدون فر

 

در مرحله سوم, تهیه لازانیا تابه ای, برای تهیه سس باید شیر سرد با یک قاشق آرد را روی حرارت مخلوط کنید, سپس ادویه جات(نمک, فلفل, آویشن) را به آن اضافه کنید, وقتی کمی غلیظ شد به آن مقداری کره اضافه کنید و هم بزنید.

در مرحله چهارم, لازانیاها را با توجه به دستوری که پشت جعبه است آماده کنید, کف تابه ای روغن بریزید و سیب زمینی ها را حلقه حلقه کنید و در کف آن قرار دهید.

در مرحله پنجم طرز تهیه لازانیا تایه ای, کمی از سس بشامل روی سیب زمینی ها بریزید, سپس چند ورق لازانیا نرم شده را در کف تابه قرار دهید و روی آن دوباره سس بریزید سپس مواد میانی را روی آن بریزید, سپس پنیر پیتزا بر روی مواد بپاشید تا کاملا سطح لازانیا را بپوشاند.

 

 

دوباره چند ورق لازانیا قرار دهید و سس بر روی لازانیا ورقه ای بریزید و مایع لازانیا را روی آن بریزید این کار را تا زمانی که مواد تمام شود ادامه دهید و در نهایت سس لازانیا و کچاب روی مواد لازانیا بریزید و پنیر پیتزا را نیز روی آنها بریزید.

در مرحله ششم, تابه را روی گاز بگذارید تا با حرارت ملایم روی شعله پخش کن پخته شود همچنین روی در آن دم کنی قرار دهید و مقداری آب, کناره های تابه بریزید تا بخار آب باعث خشک شدن لازانیا تابه ای نشود, به مدت زمان 30 دقیقه باید روی حرارت قرار دهید تا پخته شود.

 

5/5 - (1 امتیاز)

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا