خوشمزه ترین خورش کرفس با گوشت و دستور پخت خانگی

چطور خورشت کرفس روغن دار درست کنیم؟

فهرست مطالب

 

خورشت کرفس با گوشت گوسفند و گوشت گاو, همچنین با گوشت مرغ و بوقلمون میتوان درست کرد, یکی از انواع خورش های ایرانی و خوشمزه است که برای مجالس و مهمانی ها از این غذا تهیه میکنند البته به دلیل وجود کرفس در این خورش که موافق با سلیقه هر کسی نیست, این غذا طرفداران خودش دارد, همچنین میتوانید این خورشت خوشمزه کرفس را با لوبیا چیتی هم درست کنید.

مواد اولیه خورش کرفس غلیظ

گوشت گوسفندی همراه با استخوان:   300 گرم

جعفری خرد شده:    150 گرم

برگ کرفس خرد شده:    100 گرم

نعنا خرد شده:    50 گرم

کرفس خرد شده:   300 گرم

پیاز:  2 عدد

آب غوره  یا آبلیمو:   3 قاشق غذاخوری

زعفران آب کرده:    1 قاشق سوپ خوری

نمک:   1 قاشق چایخوری

زردچوبه:   1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه:    1.4 (یک/چهارم) قاشق مرباخوری

رب گوجه فرنگی:   1 قاشق غذاخوری

آب جوش:   3 لیوان

روغن جامد:  3 قاشق غذاخوری

 

مراحل-طرز-تهیه-خورش-کرفس-غلیظ-رستورانی

 

طرز تهیه خورش کرفس با گوشت و نکات جا افتادن آن

1. برای طرز تهیه این خورشت خوشمزه با گوشت ابتدا, پیاز را به صورت نگینی خرد کرده, اگر به دیده شدن پیاز در غذا علاقه ندارید یا پیاز دوست ندارید میتوانید پیاز را رنده کنید, سپس با کمی روغن تفت میدهیم.

2. گوشت گوسفندی را به تکه های کوچک خرد کرده و به پیاز در حال تفت اضافه میکنیم و  همراه با پیاز خوب تفت میدهیم, پس از ٢٠ دقیقه فلفل سیاه و زرچوبه را اضافه میکنیم و تفت میدهیم تا کمی سرخ شوند.

3. در این مرحله آب را اضافه کرده و میگذاریم تا پخته شود, سبزی این خورش کرفس خوشمزه نعنا و جعفری به نسبت (یک به سه) هست و سبزی ها (نعنا و جعفری و برگ کرفس ریز شده) را به صورت جداگانه تفت میدهیم.

 

خورشت-کرفس-خانگی-مجلسی-خوشمزه

 

4. در این مرحله کرفس را به اندازه کوچک خرد کرده و با روغن تفت میدهیم تا کمی نرم شود, سپس به گوشت نیم پز شده اضافه میکنیم و اجازه میدهیم تا کاملا پخته شود.

 

 

5. در انتهای پخت خورشت کرفس مجلسی, سبزی از قبل تفت داده شده را همراه با نمک و آبلیمو یا آبغوره اضافه میکنیم و شعله گاز را کم میکنیم تا کاملا جا بیوفتد.

 

5/5 - (12 امتیاز)

‫3 دیدگاه ها

    1. سلام, برای خورش کرفس به اندازه های مواد اولیه به خصوص اندازه آب با توجه به زمان پخت بستگی دارد البته راه های دیگه هم هست مثل اضافه کردن آرد اما مقدار گوشت و خوب تفت دادن کرفس, مقدار آبی که با توجه به زمان پخت اضافه میشود در غلظت گرفتن و جا افتادن خورش موثر است و بهتر است که غذا با مقدار آب مناسب و پخت با شعله ملایم و مدت زمان طولانی تر بپزد تا جا افتاده و غلیظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا