چطور کاپ کیک سیب و دارچین درست کنیم؟

کاپ کیک سیب و دارچین خانگی با دور روش پخت

فهرست مطالب

 

کاپ کیک سیب و دراچین یا مافین سیب و دارچین, از شیرینی های خوشمزه با طعم سیب و عطر و بوی دارچین است که به راحتی میتوانید در منزل این شیرینی پای سیب خوشمزه را درست کنید.

مواد اولیه کاپ کیک سیب

تخم مرغ:   4 عدد

شکر:  2.3 (دو/سوم) لیوان

وانیل:  1.4 (یک/چهارم) قاشق چایخوری

روغن مایع:  1.2 (یک/دوم) لیوان

هل:   1.4 (یک/چهارم) قاشق چایخوری

بکینگ پودر:   1 قاشق چایخوری

آرد قنادی:    1 لیوان سر پر

شهد یا شربت شکر:   1 قاشق غذاخوری

سیب:   1 تا 2 عدد

دارچین:   1 قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه کاپ کیک سیب و دارچین ساده و خوشمزه

طرز تهیه این کاپ کیک سیب و دارچین خوشمزه بسیار ساده است, ابتدا شکر, سفیده تخم مرغ, وانیل را درون یک ظرف ریخته و با دور تند همزن هر سه مواد را هم میزنیم تا با هم ترکیب شده و یکدست شوند, سپس زرده تخم مرغ و روغن مایع را اضافه کرده و هم میزنیم تا مایع یکدست شود.

آرد را با بکینگ پودر 1 تا 2 مرتبه الک میکنیم اینکار باعث میشود تا کیفیت کاپ کیک سیب ما بهتر شود سپس به آرامی به بقیه مواد شیرینی اضافه میکنیم و با یک لیسک به آرامی هم میزنیم یا از دور کند همزن برقی برای هم زدن مواد استفاده میکنیم.

 

کاپ-کیک-سیب-و-دارچین-خانگی-خوشمزه

 

در این مرحله هل و شهد شربت را اضافه میکنیم و دوباره هم میزنیم تا به خوبی با مواد کاپ کیک سیب مخلوط شود, در انتها یک قیف آماده کرده, میتوانید از نایلون هم به جای قیف استفاده کنید.

قالب های کوچک مخصوص پای یا کاپ کیک سیب  و دارچین را آماده میکنیم و درون آنها را چرب کرده و کاغذ روغنی درون آنها قرار میدهیم, سپس مواد کاپ کیک را داخل قیف ریخته و درون قالبها را تا یک سوم از مواد پر میکنیم.

درون یک ظرف سیب ها را به صورت حلقه ای یا مکعبی به دلخواه خرد میکنیم و با دارچین مخلوط میکنیم و بر روی مواد داخل قالب قرار میدهیم و دوباره با قیف بر روی سیب را تا دو سوم پر میکنیم, بهتر است که قالبها تا دو سوم پر شوند زیرا در زمان پخت, کاپ کیکها پف میکنند و دیگر سر ریز و بد شکل نمیشوند.

 

کاپ-کیک-سیب-و-دارچین-لایه-ای

 

فر را از قبل به مدت زمان 15 دقیقه گرم میکنیم, و قالبها را در طبقه وسط فر با دمای 210 درجه سانتی گراد به مدت زمان 30 تا 35 دقیقه قرار میدهیم.

اگر به جای فر گازی از فر برقی یا توستر استفاده میکنید, قالبها را در دمای 200 درجه سانتی گراد و به مدت زمان 30 تا 35 دقیقه با حرارت از بالا و پایین توستر, یا فقط از حرارت پایینی فر برقی قرار میدهیم.

کاپ کیک های سیب و دارچین را میتوانید با کرم یا خامه قنادی همچنین با پودر قند و ورقه های سیب تزیین کنید.

 

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا