طرز تهیه خورش فسنجان با گوشت چرخکرده قلقلی

خورش فسنجان با گوشت قلقلی

فهرست مطالب

 

خورش فسنجان با گوشت چرخکرده قلقلی یکی دیگر از انواع خورش فسنجان است که با گوشت چرخ شده قلقلی تهیه میشود و بسیار خوشمزه است, خورش فسنجان به روش های متنوع درست میشود که در مجله آشپزی هشتپا سعی بر آن است تا آموزش آشپزی خورش فسنجان با روش های متفاوت از شهرهای متفاوت قرار داده شود.

مواد اولیه فسنجان با کوفته قلقلی

روغن مایع:   به میزان لازم

مغز گردو چرخ کرده:  250 گرم

رب انار:    150 گرم

پیاز بزرگ:    1 عدد

فلفل سیاه:    1.4 (یک/چهارم) قاشق چای خوری

زردچوبه:   1.2 (یک/دوم) قاشق چای خوری

نمک:    1 قاشق چای خوری

زعفران غلیظ:    2 قاشق غذاخوری

آب سرد:    3 لیوان

 

خورشت-فسنجون-با-گوشت-چرخکرده-قلقلی

 

مواد کوفته قلقلی

گوشت چرخ کرده:   250 گرم

پیاز درشت:   1 عدد

فلفل سیاه:   1.2 (یک/دوم) قاشق چای خوری

نمک:   1 قاشق چای خوری

زردچوبه:     1.2 (یک/دوم) قاشق چای خوری

روغن مایع:    به میزان لازم

طرز تهیه خورش فسنجان با گوشت

در ابتدا گوشت چرخ کرده, پیاز ریز رنده شده ( آب پیاز را نگیرید) نمک, فلفل و زردچوبه را درون ظرفی بریزید و خوب هم بزنید و با دست ورز بدهید تا مخلوط چسبناکی از گوشت درست شود.

با مواد گوشتی, به اندازه گلوله کوچکی با وزن تقریبا 15 تا 18 گرم درست کنید, سپس درون یک تابه کمی روغن بریزید و روی شعله گاز قرار دهید و گوشت قلقلی ها را درون تابه سرخ کنید, هر چند ثانیه آنها را تکان دهید تا همه قسمت های گوشت قلقلی سرخ شود, سپس درون یک ظرف بریزید و کنار بگذارید.

 

خورش-فسنجان-با-گوشت-قلقلی-خوشمزه-خانگی

 

برای تهیه خورش فسنجان با گوشت چرخکرده قلقلی ابتدا, درون یک یک قابلمه, مقدار خیلی کمی روغن بریزید, یک پیاز درشت که به صورت نگینی خُرد شده یا در صورت دلخواه پیاز را رنده کنید, درون قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز سبک و سرخ شود.

در این مرحله مغز گردو چرخ شده را به پیاز اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا روغن بیندازد, سپس زردچوبه و فلفل را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

 

 

سه لیوان آب سرد, نمک و زعفران را به بقیه مواد خورش فسنجان با گوشت قلقلی اضافه کنید, سپس درِ ظرف را بگذارید و اجازه دهیدتا با حرارت زیاد به جوش آید.

زمانی که به خورش فسنجان جوش آمد, گوشت قلقلی‌های از قبل سرخ شده را به خورش اضافه کنید و بگذارید تقریبا یک ساعت با حرارت ملایم بپزد, سپس رب انار را اضافه کنید و مجدد بگذارید با حرارت ملایم بپزد و خوب جا بیفتد و غلیظ شود.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا