خوراک خوشمزه با لوبیا سبز را چگونه درست کنیم؟

خوراک لوبیا سبز با هویج و گوشت

فهرست مطالب

 

خوراک لوبیا سبز با گوشت و هویج همانطور که از نامش مشخص است با لوبیا سبز و سیب زمینی و هویج و گوشت خورشتی تهیه میشود و یک نوع خوراک خوشمزه, مناسب چهار فصل سال است, اگر به غذای نانی علاقه دارید یا در رژیم غذایی هستید این خوراک خوشمزه و با ارزش غذایی بالا توصیه میشود.

مواد اولیه خوراک لوبیا سبز با گوشت برای 4 نفر

پیاز نگینی خُرد شده:  1 عدد

سیر خُرد شده:  1 حبه

روغن:   به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه:   به مقدار دلخواه

گوشت خورشتی خُرد شده:   400 گرم

زردچوبه:   2 قاشق چایخوری

لوبیا سبز خُرد شده:   400 گرم

سیب زمینی نگینی خُرد شده:   4 عدد

هویج نگینی خُرد دشده:   4 عدد

رب گوجه فرنگی:   2 قاشق غذاخوری سر خالی

زعفران دم کرده:   1 قاشق غذاخوری

آبلیمو:    2 قاشق غذاخوری

 

خوراک-لوبیا-سبز-مجلسی-با-گوشت

 

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با گوشت مجلسی خوشمزه

برای تهیه این خوراک لوبیا سبز خوشمزه با گوشت و دیگر سبزیجات پرخاصیت, ابتدا قابلمه ای مناسب بردارید, پیاز و سیر را به صورت نگینی خُرد میکنیم و درون قابلمه میریزیم, مقداری روغن اضافه میکنیم و پیاز و سیر را خوب تفت میدهیم تا طلایی رنگ شود.

در این مرحله گوشت را اضافه میکنیم, گوشت را میتوانید به قطعه های کوچک خرد کنید یا میتوانید از گوشت چرخکرده استفاده کنید, گوشت را با بقیه مواد تفت میدهیم.

رب گوجه فرنگی و زردچوبه را اضافه میکنیم و با مواد خوراک تفت میدهیم تا خوشرنگ شود, سپس مقداری آب درون قابلمه میریزیم و اجازه میدهیم که جوش بیاید و در انتها شعله گاز را کم میکنیم تا گوشت کمی بپزد و به اصطلاح نیم پز شود.

در مرحله بعد هویج را به صورت نواری یا مکعبی به دلخواه خرد میکنیم, لوبیا سبز را به اندازه های کوچک یا متوسط خرد میکنیم و زمانی که گوشت نیم پز شد به بقیه مواد درون قابلمه اضافه میکنیم, در این مرحله کمی نمک اضافه میکنیم تا گوشت و سبزیجات طعمدار شوند, سپس با حرارت ملایم بپزد.

 

 

اگر آب خوراک کم بود میتوانید مقداری آب برای پخت سبزیجات اضافه کنید, بعد از مدت زمان 45 دقیقه که از پخت خوراک لوبیا سبز, سیب زمینی ها را مکعبی خرد میکنیم و به بقیه مواد درون قابلمه اضافه میکنیم, طعم غذا را میچشیم اگر نمک کم بود به غذا نمک اضافه میکنیم.

در زمان 15 دقیقه قبل از پخت کامل غذا, فلفل, کمی زعفران, و آبلیمو اضافه میکنیم و اجازه میدهیم تا خوراک کاملا پخته و خوشمزه شود.

نکته آشپزی خوراک لوبیا سبز و هویج با گوشت

این غذا را میتوانید با گوشت چرخکرده نیز درست کنید در تهیه این نوع خوراک لوبیا سبز با گوشت چرخکرده, ابتدا باید گوشت چرخکرده را با 2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی و ادویه طعمدار و گرد کنید یا به اصطلاح قلقلی کنید و کمی سرخ کنید سپس 30 دقیقه قبل پخت کامل مواد خوراک گوشت را اضافه کنید تا کاملا بپزد.

اگر دوست ندارید گوشت چرخکرده را به صورت قلقلی درون غذا بریزید, میتوانید در ابتدا تهیه این غذا اضافه کرده و با پیاز و سیر تفت دهید و سپس بقیه مواد را اضافه کرده و بگذارید کاملا بپزند.

 

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا