کوکو سیب زمینی پخته و بسیار خوشمزه خانگی

کوکو سیب زمینی ساده با چند قلم

فهرست مطالب

 

کوکو سیب زمینی ساده یک غذای ساده و با پخت سریع است که با کمترین مواد غذایی تهیه می شود, این غذا را میتوانید با نان یا به صورت ساندویج میل کنید و با گوجه و خیارشور سرو میکنند.

 مواد لازم کوکوی سیب زمینی

سیب زمینی پخته شده:  4 عدد

تخم مرغ:  2 عدد

نمک و فلفل و زردچوبه و پودر پیاز:  به مقدار لازم

زعفران: 1 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پفکی

در مرحله اول سیب زمینی های پخته شده را رنده کنید, سپس پودر پیاز (اگر پودر پیاز ندارید یک عدد پیاز کوچک را رنده کرده و آب آن را بگیرید و به مواد کوکو اضافه کنید) سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا سیب زمینی ها و تخم مرغ با یکدیگر مخلوط شوند.

زردچوبه, فلفل, نمک را به مواد کوکو سیب زمینی اضافه کرده و هم میزنیم, کمی از مواد را بچشید, تا در صورت نیاز, مقدار بیشتری نمک به آن اضافه کنید.

در مرحله بعد روغن را در تابه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا زمانی که روغن داغ نشده است کوکوها را درون ماهیتابه قرار ندهید.

 

 

یک کاسه آب پر کنید و دستان خود را برای هر بار برداشتن مقداری از مایع کوکوسیب زمینی خوشمزه مرطوب کنید تا هنگام شکل دادن, کوکوی سیب زمینی به دست تان نچسبد, میتوانید از قاشق هم برای شکل دادن به مواد کوکو استفاده کرد به این صورت که مقداری از مواد با با قاشق برداشته و داخل تابه میریزیم و با پشت قاشق روی مواد را صاف میکنیم.

کوکوها را یک به یک داخل تابه قرار دهید, به مدت 2 الی 3 دقیقه زمان دهید تا یک طرف کوکو سیب زمینی پخته و سرخ شود, سپس طرف دیگر کوکو راسرخ میکنیم.

 

 

نکته آشپزی کوکوسیب زمینی ساده

برای اینکه کوکو سیب زمینی وا نرود, ابتدا آنها را نیم پز کنید به طوری که چنگال زیاد درون سیب زمینی ها فرو نرود, سپس درون بخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود.

برای اینکه بفهمید کوکو سیب زمینی ها چه زمانی سرخ شده اند, زمان سرخ شدن کناره های کوکوی سیب زمینی طلایی رنگ می شود و میتوانید برگردانید و طرف دیگر را سرخ کنید.

 

5/5 - (3 امتیاز)

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا