کیک خانگی موکا به روش کافی شاپی

چطور کیک موکا قهوه کافی شاپی درست کنیم؟

فهرست مطالب

 

کیک موکا یکی از انواع کیک های بسیار خوشمزه می باشد که بیشتر در کافی شاپ ها آن را تهیه میکنند و طعم بسیار خوبی دارد, موکا از قهوه فوری, شیر, خامه فرم گرفته شده, پودر کاکائو یا شکلات تهیه میشود, که در درست کردن کیک موکا از این دستور استفاده شده است.

مواد اولیه کیک موکا

آرد:  1.3 پیمانه

شکر:  1 پیمانه

تخم مرغ:   6 عدد

بکینگ پودر:   1.2 قاشق چای خوری

پودر کاکائو:   2 قاشق غذاخوری

وانیل:    1.2 قاشق چای خوری

شیر داغ:    1.4 پیمانه

قهوه فوری:    1.2 قاشق غذاخوری

سس روی کیک

قهوه فوری:   1.2 قاشق غذاخوری

خامه قنادی:   50 گرم

شکلات آب شده: 1 قاشق چای خوری

 

 

طرز تهیه کیک موکا خیس با سس شکلاتی

ابتدا برای تهیه کیک موکا, تخم مرغ, وانیل و شکر را مخلوط کنید و هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود.

بکینگ پودر و آرد را 3 مرتبه الک کرده , اینکار باعث میشود کیک بافت اسفنجی و کیفیت بهترین پیدا کند, سپس ترکیب آرد را به مواد کیک موکا اضافه کنید.

قهوه فوری و پودر کاکائو را با هم در شیر داغ بریزید, روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا مخلوط شوند, سپس با دو قاشق مایع کیک مخلوط کنید و کم کم به مواد کیک اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا تمامی مواد کیک با هم مخلوط شوند.

فر را از قبل به مدت 15 دقیقه گرم کنید, یک قالب کیک موکا آماده و درون آن را با روغن چرب کنید, سپس مواد کیک را درون قالب ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت 40 دقیقه در مای 175 درجه قرار دهید.

 

کیک-موکا-ساده-در-خانه

 

برای درست کردن سس شکلات و قهوه

ابتدا باید خامه را روی بخار آب بگذارید تا شل شود سپس شکلات آب شده و قهوه فوری را اضافه کنید و بگذارید تا خنک شود. بعد با همزن 30 ثانیه بهم بزنید تا فرم بگیرد و کمی غلیظ شود.

 

 

پس از مدت زمان پخت کیک, ابتدا با یک خلال دندان یا چاقو  درون کیک فرو ببرید اگه مواد به کیک نچسبید , کیک موکا آماده است, آن را از فر خارج کرده و اجازه دهید کمی خنک شود سپس از قالب خارج کرده و با سس شکلات و قهوه آن را تزیین کنید.

 

4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا